31 July 2010

18 hari.. berpantang..

hari ni dah 18 hari aku berpantang.. sakit jahitan makin kurang.. tp sakit bila nak kencing plak.. aku pon tak paham nape.. darah da tak kuar nampaknye.. tp sakitnya tuhan je yg tau.. bila berdiri atau berjalan.. rasa cam ada benda nak jatuh keluar.. membuatkan aku rasa tak mampu nak berdiri atau berjalan lelama..

aku cadang.. nnt da abes pantang aku nak p berurut balik.. sbb time pantang ni aku byk angkat bby.. dan bby da makin berat.. lgpon peranakan aku masih lum sembuh sepenuhnya.. maybe sbb tu laa kot aku sakit...

hmm.. kalo ikot lg 22 hari laa aku nye balance pantang ni.. cpt laa skit abes pantang.. da tak larat rasanye.. smalam bengkong moden dah smpai.. hepinye.. aku soping kat mybengkung.com.. kat c2 murah skit harga bengkongnye compare ngan mybengkongmoden.com.. gile mahal.. padahal benda yg sama je..

mlm td.. lect aku msg.. ckp.. ada perjumpaan psm hari ni jam 9 di library.. hmm.. dia lupa agaknye aku ni dlm pantang lg... keadaan tak mengizinkan.. maka aku tak dpt nak pergi..

dalam pantang ni.. sbnrnya mmg kena rehat btol2.. sbb kita cpt letih.. nak plak kalo time mlm kita berjaga nak menyusukan bby.. kadang2.. tuka pampes.. tp slalunye pampes mak aku yg tuka kan..

pas nyusukan bby.. slagi dia tak tdo.. slagi tu laa aku pon tak leh nak tdo lena.. bukan apa.. nak makesure.. dia tak muntah.. tak merengek.. etc..

cam mlm td.. start jam 330.. dia takmo tdo.. dah tuka pampes n bg susu pon takmo tdo gak... bulat je mata dia.. mcm2 dia cite dalam bahasa dia... comey je.. aku nak tdo pon takleh..cos.. kalo aku tak layan dia ckp.. nnt dia nangis..so.. layan je laa..

kul 6 baru mak aku amik dia bawak naik blk atas.. jam 7 bawak turun balik.. n aku bg susu... kul 9.. dia da merengek.. mintak dimandikan.. pas mandi.. dia senyap je.. takmo susu da.. mata pon da kecik.. n dia tdo smpai laa skrg.. cuma kul 1130 td je dia mintak susu.. tp.. mata tetap pejam gak..

jadi ibu ni.. walaupon penat.. tp best.. rasa tak sanggup nak pisah ngan bby bila da abes cuti bersalin nnt.. wat masa ni masih lg 50-50.. nak bawak balik slyang atau nak tggl kat mak..

dedua ada pros n cons.. kalo bawak balik slyang.. aku tak caye nak bg org jaga.. sbb bby kecik sgt.. takot org tak jaga btol2.. ye laa manusia ni kan.. kalo bukan anak sndiri.. takot laa dorg wat sambil lewa.. nak plak aku dgr pengalaman kawan2 yg cite mcm2 benda tak best.. lg laa aku susah ati nak anta anak bg org jaga..

nak bg mak aku jaga.. nnt aku plak yg menangis.. sbb mish kat bby hari2.. tp.. kalo dah pk panjang.. mmg pilihan terbaik bg mak aku jaga laa wat masa ni smpai dia da besar skit... sbb aku tak nak pape terjadi kat anak aku.. at least kalo nenek dia jaga.. aku tau laa lebih selamat... hmm.. tah laa... :'((

No comments:

Post a Comment